Дискусія розгорнулась навколо питань бренду та його живучості, чи потрібна бренду спільнота чи можна розвивати бренд через спільноти, чи варто розділяти внутрішній та зовнішній бренд, яких сенсів нетворкінг та формування спільнот набуває зараз, як позиціонувати команди.
На переконання Маріанни Коніною, бренд - це про відчуття та взаємодію. Тому недоречно говорити про використання спільноти для просування бренду, мова йде про взаємний обмін: для розвитку бренду потрібна спільнота, шоб відчувати потреби аудиторії, треба з нею взаємодіяти. В нових умовах на перше місце виходять цінності, які підтримує компанія та її співробітники, а також як компанія взаємодіє з людиною та створює внутрішні комунікації.
Бренд - це можливість познайомитися з тими людьми, які бренду (компанії) потрібні і одночасно це можливість відкрити двері туди, де раніше ці двері були закриті. Щоб бренд був живий, йому потрібно підтримувати стосунки з ком’юніті. Стосунки з ком’юніті підтримуються через обмін: коли бренд корисний, ком’юніті закриває свої потреби за рахунок бренду. Бренд команд - це не тільки про формування іміджу роботодавця, це про формування загального сприйняття компанії, її експертності, ії можливостей. Але це одночасно спосіб відкривати двері, тому що експертам, яким люди довіряють, які діляться своєю експертизою, інші теж будуть довіряти більше, - підкреслює Маріанна Коніна.
Юрій Филюк підтримує позицію колеги. Бренд - це про діалог та обмін, формат двосторонньої комунікації. Ком’юніті створює високу додану вартість для бренду, тому що відноситься до нього більше ніж просто до бізнесу. Сильний бренд роботодавця дозволяє вибудовувати бренд команд, і тут не варто робити розподіл на внутрішній та зовнішній бренд, оскільки вони органічно переплітаються.
Для Євгена Єфіменка успішність бренду залежить від відповідності йому, а наявність спільноти - це хороший показник сили бренду. Бренд команди – це бренд людей, які в ній працюють. Тому внутрішній бренд компанії треба розвивати і у цьому досвід
ІТ-компаній можна експортувати в інші галузі.
Владислав Зимовець переконаний, що якщо спільнота використовується тільки для брендингу - це не довготривала історія, вона не спрацює. Спільнота - це органічне поєднання людей. Компанія може посилити інтерес спільноти, яка з самого початку лояльна до бренда, але не навпаки.
Три ключові висновки дискусії:
- Спільнота живить бренд.
- Щоб бренд жив - потрібно взаємодіяти.
- Необхідно не лише укріплювати бренд роботодавця, а поєднувати зовнішній та внутрішній брендинг.
Спеціальним гостем заходу став Віталій Бульда, Представник Bosch Group в Україні, генеральний директор ТОВ «Роберт Бош Лтд». Він представив case study “Розвиток бренду команди. Єднання та мотивація у час змін”. Спікер поділився власними інсайтами щодо формування бренду команди:
- Кожна спільнота по-своєму сприймає просування бренду.
- Важливо формувати team spirit. Компанія об’єднує суб’єктів, які мають власну мрію, тому треба дати співробітникам те, що буде стимулювати їх роботу.
- Ефективною є горизонтальна модель роботи, коли немає керівників, а всі співробітники працюють в командах.
- Компанія Bosch плекає культуру суб’єктності. Щоб дати співробітникам реалізовувати свої прагнення та мрії, компанія підтримує різноманітні проекти за їх активної участі. Це цементує команду.
- Цінності компанії та співробітника мають співпадати.
Тема розвитку бренду команди набула ще більшого значення у часи пандемії та війни. Всім звичні тімбілдінги вже неефективні, нові реалії вимагають від менеджменту нестандартних рішень та дій. Про що мали чудову нагоду спілкуватися з представниками різних бізнесів на ITU Public Talks #Frankivsk. Дякуємо організаторам!, - зазначив Віталій Бульда.