Четвер, 22 вересня 2022 21:33

Бронемашина Варта для ЗСУ

З моменту створення MRAP "Варта" у 2015, до Збройних Сил України та Національної гвардії України було поставлено понад 150 цих бронемашин.

Попри численні схвальні відгуки від самих бійців та об’ємне замовлення на ці броньовані автомобілі від різних силових структур, навколо них у соцмережах "виросло" кілька міфів, які розвінчав заступник гендиректора з виробництва "Української бронетехніки" Віктор Гриненко. Зокрема "Варті" закидали надлишкову висоту корпусу та використання цивільного шасі.

"Щодо висоти "Варти", то необхідно розуміти, що цей бронеавтомобіль належить до класу MRAP. Це спеціальний клас бойової машини, який призначений для безпечного перевезення особового складу, а не для бойових дій на першій лінії. Виходячи з цього, його головна задача - забезпечити захист від мін та фугасів, а також обстрілу під час засідок. Всі MRAP мають висоту від 2,7 до 3,5 метрів, тобто вони високі за замовчуванням. Кожен сантиметр висоти забезпечує додатковий захист екіпажу завдяки V-подібному днищу, що дозволяє зменшити вплив вибухової хвилі. Наразі висота "Варти" - 3 метри, тобто "золота середина", - розповів Віктор Гриненко.

"Варта" витримує підрив вибухового пристрою потужністю до 6 кг у тротиловому еквіваленті, а броньована капсула забезпечує захист екіпажа від обстрілу бронебійними кулями калібру 7,62 мм. MRAP обладнаний протимінними сидіннями і системою автоматичного пожежогасіння зі швидкістю реакції у 2 мілісекунди. Окрім того, весь екіпаж машини може за лічені секунди здійснити десантування через систему люків та дверей, або ж вести вогонь з бійниць.

Характеристики Варти

"Шасі для "Варти" спеціально розроблялось під нас - за технічним завданням з урахуванням всіх параметрів рухомості та навантаження. На порівняльних випробуваннях, які ініціювала Нацгвардія, а згодом РНБО, "Варта" з легкістю долала всі перешкоди - від схилів у 60 градусів до бар’єрів у 60 см та метрових сходів", - зазначив розробник.

Розробка вебсайта

Додавши, що під час реальної експлуатації у військах жодного нарікання на прохідність не було. Як запевнили в компанії, "Варта" - це єдиний серійний бронеавтомобіль з централізованою автоматизованою системою підкачки коліс, що дозволяє безпосередньо з кабіни змінювати тиск у шинах для оптимального проходження різних типів грунтів: піска, чорнозема, твердого покриття тощо.

За час реальної експлуатації машини фахівці "Української бронетехніки" внесли певні зміни до "Варту", виходячи з побажань самих військових. Наприклад, був встановлений потужніший 380-сильний двигун Weichai з крутним моментом у 1250 Нм, встановлені колеса більшого діаметра - 16 R20.

Читати 6 разів

Створення сайту